De Vlaamse handelskernen hebben het niet gemakkelijk/ Het winkellandschap verandert razendsnel: de technologie evolueert zienderogen, de impact van sociale media en e-commerce nemen toe, de consument koopt en vergelijkt online, is prijsbewuster en steeds meer een marketeer. Voor zelfstandige ondernemers is het niet altijd gemakkelijk om met deze uitdagingen om te gaan. Vragen als: 'Hoe moet ik omgaan met sociale media of e-commerce? en 'Zal mijn zaak nog bestaan in 2025?' duiken vandaag regelmatig op.

Via het project 'commerciële Inspiratie' stimuleren UNIZO en wes research & strategy gevestigde ondernemers in Vlaanderen om na te denken over (de rol van) hun fysieke zaal en het winkelen in de toekomst. In opdracht van het Agentschap Ondernemen begeleiden ze ambitieuze detailhandelaars, horeca-uitbaters en dienstverleners via een individueel coachingtraject op maat.

RESOC MWVL steunt en co-financiert het project via het 'RESOC Midwest Fonds Commerciële Inspiratie' en maakt hier 5.000 euro aan provinciale trekkingsrechten voor vrij.

Meer info: www.commercieleinspiratie.be